Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.2.2021, Milan Šurkala, aktualita
Volkswagen se připravuje na elektrickou budoucnost a vedle uvádění nových elektromobilů řeší i způsoby jejich nabíjení. S tím souvisí i upcycling a recyklace akumulátorů, čímž se sníží ekologické dopady.
asip80 (1175) | 3.2.202113:37
sám Duesenfield uvádí 72% suchou metodou až 96% mokrou cestou

VW uvádí aktuálně 53% ­(to je šílenost­) a v budoucnu až 72% a následně až 97% mokrou cestou ­(prý se tak dá teoreticky ušetřit 30­-40% energie­) >> externality nejsou zatím známé a jestli to bude podobné jako místní recyklační linka, kde jsou schopni rozložit skoro cokoliv na prvočinitele, tak mám trochu pochyby o ekologické­(neplést s ekonomickou­) výhodnosti drcení a mokré cesty, ale nebudu předbíhat zatím toho víme málo ..

Btw z ekonomického i praktického hlediska nedává upcykling smysl ..leda, že by byla vyřazen vůz z jiného důvodu než degradace baterie >> vždy bude výhodnější z hlediska funkčnosti udělat repas­/recyklaci, protože u baterie se nedá přesně predikovat moment, kdy přestane být smysluplně využitelná a zbytečně to pak zvyšuje náklady ­(pokud potřebujete spolehlivé zařízení­)
Odpovědět1  0
blue.sun (268) | 3.2.202121:16
Napíšu ti to sem, ale v podstatě to patří pod oba příspěvky:
Využití baterií poté, co potřebná kapacita nestačí pro auto, je naopak naprosto perfektní způsob, jak snížit jejich cenu. Ta úložiště se dělají už dnes, protože bateriová auta nezačala jezdit letos, ale před více jak deseti lety. A asi ty firmy, které úložiště staví a využívají, nebo dopravní podniky, které je tvoří z baterií nevhodných pro autobusy, jsou tedy příliš hloupé, a měl bys jim jít poradit, že stavbou úložišť z nových baterek vlastně ušetří. Sice budou muset koupit nové úložiště, nové baterky do autobusu, a ještě zaplatit tu recyklaci nebo likvidaci, ale ušetří...
Takže žádných sto let, ale jede se už dnes.
Odpovědět0  0
asip80 (1175) | 3.2.202122:10
- zajisté nepotřebují ­"živit­" něco kritického a když umřou, tak se nic neděje
- nějaké detaily jak staré baterie a v jakém stavu jsou asi nemáš?­) >> není to náhodou tak, že v autobusech kvůli ceně je instalovaná kapacita jen o trochu větší než je nezbytně potřeba a musí se tím pádem vyměnit, i když by ještě mohli sloužit v klidu dál, ale nedostačuje dojezd ? .. může to být klidně i jejich nevhodnou konstrukcí ­(nebudu teď dál vařit z vody­)
- je řeč o tom, že se pořád ­"propaguje­", že po 10­-20 letech budou krásně fungovat po milionech ujetých km ještě dlouho potom v úložištích a to je prostě blbost, protože nikdo neví v jakém stavu budou po 20 letech a v jakém budou třeba po 50 letech ;­)
- nevím jak jsi na tom se znalostmi ty, ale i Kazda tvrdí, že se nedá spolehlivě předvídat životnost baterie a že se z ničeho nic může ­"umřít­", i když měla do té doby dostatečnou kapacitu
- podstatný fakt ty baterie chtějí lidé v podstatě teď hned a mají čekat 50­-60 let na nasycení trhu a nebo si rovnou koupí vhodnější baterii ­(levnější s větší životností­) ..to je jako s BEV, kdy se tvrdí jak jdou koupit relativně levná, ale taková nabídka se objeví jednou za půl roku a to co tam smrdí jsou často drahé kluzáky s baterií po záruce >> známy na takový špek skočil a pak neměli ani originál baterii a musel si přes překupníky skoupit články a udělat si repas sám >> při nákupu ukazovalo 83% a za 8 měsíců konec a pak pár měsíců sháněl články­(no a takovou baterii si asi do úložiště na které chceš mít spoleh nedáš >> sehnat nějakou levnou z bouračky, která je v dobrém stavu tak ok, ale jinak bych se tomu vyhnul obloukem­)

dokud nedodaš detaily, tak se z toho tvého příspěvku nedá moc odvodit .. a navíc jsem tam dost jasně popsal jednotlivé alternativy ..
Odpovědět0  0
blue.sun (268) | 4.2.202119:54
Ty toho o bateriových úložištích a elektrických autech, nebo vůbec moderní elektrotechnologii moc nevíš, že? Pak nemá smysl dodávat ti nějaká ­"data­" nebo ­"detaily­". Tvoje popisy jsou spekulace a neznalost, ani netuším, z čeho bys mohl vycházet. Tyhle věci byly vyvráceny před deseti lety.
Odpovědět0  0
asip80 (1175) | 6.2.202121:37
- bla bla bla >> dodej data a pak se můžeme bavit dál .. ty popíráš základní principy na základě PR keců velkých společností, EU a lobbistů za ­"světlé­" zítřky

- tak řekni např. Kazdovi, že tomu nerozumí ;­)
Odpovědět0  0
blue.sun (268) | 3.2.20218:10
a pak že to prý nejde. :­-D
Odpovědět1  0
alien105cz (120) | 3.2.202111:55
Me jen fascinuje ze nekdo na to troluje ikdyz o tom nic nevi a kdyz mu splaskne bublina tak samozrejme bez reakce.
Jinak baterie by meli jit nejdrive do energetickeho uloziste a pak teprve na reciklasi treba za dalsich 10­-20 let.
Odpovědět0  0
asip80 (1175) | 3.2.202114:25
bublina ? achieving a recycling rate of more than 90% over the long term.­" kam zmizí z každé tuny cca 100kg a kolik se musí do celého procesu ­"přidat­" materiálů a energie?

upcykling nedává ...respektive dává smysl jen ve velmi málo případech a jak dlouho budeme čekat na dostatek ­"výběhových­" baterií pro úložiště ? >> 100 let ? Když už teď je veřejně známé, že potřebujeme hodně úložišť o kapacitách desítek GWh ­(nejen díky tlaku na OZE­) ...kolik energie nacpeš do kilogramu ;­) ­(tak si to představ, co bude potřeba vytěžit, zpracovat a co bude potřeba pro vybudování potřebné infrastruktury ­) >> a to jsem ještě ani nepřešel k elektromobilitě :D
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.